12 set 2014

Ottavina Molaro ima 86 liet an še darži odperto buteo v Teru



Rodila se je miesca otubereja lieta 1928. Ottavina Molaro na je še moćna an dole v Teru na šinje darži odperto buteo, kjer na prodaja usako sorto rečí.
ottavina
Kaj to vas je bo tu fameji?
“Kopići smo bi tri sestré nu dan bratar. Ja sen ba ta nejveć stara sestrá.”
To bo težko živienje za te male?
“To bo težko. Hiša, hlieu, krave, njive, sieno, drva, koš. Ćeran smo bi mali, smo mieli dielati usaá. E se naordan, ke smo mieli dan kos zemije ta-na ori, kraj a kličemo Zatopóu. Se miela 10. liet, me sestré dna 8. ta drua 6. So me pošijali do roba ore an se miela narediti snopí brušč. Me sestre so dajale te male snopiće tou košić anu poten so na ramanah a nosili dol u Ter.”
Kadá vaša fameja na odperla buteo?
“Lieta 1947. Te bot, to bo pouno judí. Terska škuola na miela najmanj 50 otrok. So be tri oštarije, albergo, mliekarna anu dvie mesarnice (dno je mieu Punić, dno Ferigo). Souse tuole do tresa. Poten so sousje odšlí an počaso to souse re u nič.”
Ma vi ste šinje kle…
“Ja. To je žej već kuj 60 liet, ke e dielan tou boutei. Poten kuj tres, nisem zaperla. Se prodajala tou nem bandonu na Bruolenu. Prej kuj tres smo prodajali klovace voune, blago za oblieke, botone, gome šćepine, vardul anu špalin za šivati škarpeté, anu usako sorto rečí … jedila nu pijačo. Smo kupuvali vouno od Bijane an poten smo jo nosili prest dou u Uidan. Kle u Teru smo poten prodajali klovace. Sousje, žené an še možje, so znali šivati, guǵati anu narediti škarpeté.
Po tresu so žaceli narejat supermerkate. Judje, tiezje, ki so reštali, nieso već kupuali tou teh malih buteah. Inje, vidiš, imam šinje blago, ma kuj kolé za a pokazati. Jedan ne a kupua. Učasih e zaperen zvečar, ke u nie uliezou nanće dan jud.
Ma hći na me pravi, naj zaperem buteo. Ja ji rečem: zakuo? Bi miela stati sama ceu dan ta na divane? Će e daržim odperto, le nekateri me pride ledat an se pokletamo. Man šinje rećí, ke tou telih lietah niesem mai zaperla nanće za počitnice! E zaperem cieu dan kuj tou nedijah an popoudné, tou pondijak an sriedo. Takolé do kar se bom čula zdrava.”

http://novimatajur.it/cronaca/ottavina-molaro-ima-86-liet-an-se-darzi-odperto-buteo-v-teru.html
Igor Cerno

Nessun commento:

Posta un commento


Il tuo commento è l'anima del blog,
Grazie della tua visita e torna ogni tanto da queste parti , un tuo saluto sarà sempre gradito. *Olgica *

ultimo post

auguri