19 mar 2012

Ricordi primaverili della val Cornappo-Pomladanski spomini iz Karnahtske doline(1943)




Pomladanski spomini (1943)


Pričelo se je novo življenje,radost in mladost.Po novim je zadišalo,zmagovito vstaja pomlad.Zadnji sledovi snega izginjajo in Karnahtska dolinca sanja v pomladnem zelenju.Dan za dnem jo obzarja zlato sonce in mračni gozdovi ji pojejo skrivnostno pesem.Popki rijejo skozi zemeljsko plast in silijo na dan.Kako se bo začudilo to novo cvetje vsemu zelenju,ki je že vstalo v novemu življenju.
Stojim pred pragom skromne beneške hiše in gledam proti gozdu:vidim drevje ki poganja zelene lističe in ki se oblači v svatovska oblačila.Po drevju pa skakljajo drobne seničke:vsaka žvrgoli svojo pesem ter tolaži ljudem žalostna srca.
Bil je prvi pomladanski dan.Kar nekej mi je reklo:-Pojdi v naravo,lep dan je!-
Nisem imela obstanka,vedno  mi je vleklo ven na prosto v gozd. Šla sem ven v bližnji gozdiček in sem poslušala petje ptičic;zdelo se mi je,da mi hočejo povedati,da je prišla pomlad in z njo novo življenje.Ko tako poslušam petje ptičic,mi pride nasproti stara oključena ženica ki je težko hodila,a še težje je dihala. 
Iz njenih potez na obličju se je čitalo trpljenje.Vsaka guba na njenem licu je izražala nekaj posebno žalostnega.Skoro ni bilo sledu na njej,da je bila morda nekdaj mlada.
Starka se ustavi,pobere suho vejo in jo veže v snop.Prijazno se mi je nasmejala ker sem ji pomagala dvigniti veje.
Rekla mi je:-Jaz sem bila tudi nekoč mlada kakor si ti sedaj,a leta so tako hitro potekala,da ne vem kdaj.Izrabi mladost,saj veš v človeku traja malo!-
Kar strah mi je postalo in pozabila na starkine besede.Kapljice so padale druga za drugo,nekaj se jih je ustavilo na črni ruti starke.
Ženica se je ozrla proti nebu,vzdihnila in odšla,jaz pa sem pohitela proti domu.
Da,tudi življenje ima svojo pomlad,in to je mladost!




Ricordi di primavera  (1943)


E' iniziata una nuova stagione, di felicità e giovinezza.
Respiro un'aria nuova,è arrivata la primavera.
Nella Val Cornappo stanno sparendo le ultime tracce di neve,la piccola valle sogna nel verde primaverile. Giorno dopo giorno il sole dorato la illumina e gli oscuri boschi le cantano una canzone segreta.I germogli spingono lo strato di terra e
fuoriescono.Come saranno stupiti i giovani fiori da tutto questo verde!
Io sto dinanzi alla porta di un'umile casa della valle,il mio sguardo va verso il bosco:vedo gli alberi che hanno messo le verdi foglioline e che vestono  abiti da sposa.Tra i rami saltellano delle piccole cincie,ognuna canta la sua canzone e porta  conforto ai cuori tristi degli uomini.
Era il primo giorno di primavera,una voce mi invitava ad uscire:-Esci,vai ad assaporare la natura,è una splendida giornata!-
Ero inquieta,da sempre mi attiravano gli spazi aperti ed in particolare il bosco.Uscii e mi incamminai nel boschetto vicino.Ascoltavo il canto degli uccellini,mi sembrava che annunciassero l'arrivo della primavera e con essa una nuova vita.
Mentre ero intenta al dolce ascolto, mi venne incontro una vecchietta molto curva che faticava a muoversi e respirava affannosamente.Dal suo viso si capiva la sua vita dura,ogni ruga delle sue guance faceva intravvedere una certa tristezza. Quasi non c'era traccia su di lei della gioventù.
La nonnina si fermò,raccolse dei rami secchi  e li legò in una fascina,io le sorrisi e l'aiutai.
Ella mi disse:-Anch'io ero un tempo giovane come sei tu,ma gli anni sono volati così veloci, che non me ne sono neppure accorta.
Godi la tua giovinezza finchè sei in tempo,perchè dura così poco!-
Il sangue mi si raggelò e dimenticai le sue parole.
Sul  viso rugoso scesero ad una ad una le lacrime ed alcune si fermarono sul suo fazzoletto nero.La vecchietta rivolse gli occhi al cielo,sospirò e sparì mentre io ritornai velocemente a casa.


Sì,anche la vita ha la sua primavera,la gioventù!!!










2 commenti:


Il tuo commento è l'anima del blog,
Grazie della tua visita e torna ogni tanto da queste parti , un tuo saluto sarà sempre gradito. *Olgica *

ultimo post

auguri