27 lug 2019

Dragi oče-Caro papà

 27julij 1919 – 26 april 1984
 1°številka časopisa Matajur




Dragi oče,

sto let je minilo, od kar si se rodil na obali Gardskega jezera, živel si v Karnahti,mala vasica Benečije.
Izbruhnila je 2°svetovna vojna,so te poslali v Jugoslavijo,si bil narednik italijanske vojske (sergente) v Ljubljani. Spoznal si mamo z katero si se poročil po vojni v Karnahti. Po 8. septembru si se pridružil jugoslavanskim partizanom. Po vojni si bil uradnik za dodelitev kartic obrokov (tessere annonarie) najprej v občini Tipani in potem v Pravisdomini v Pordenonski pokrajini kjer sem se rodila jaz.



Začel si pisati za  Primorski Dnevnik,z mamo si ustanovil časopis Matajur, glasilo  Benešhih Slovecev, ki sta z mamo urejala 23 let. Prva izdaja je izšla 3. oktobra 1950 do decembra 1973.
 Bila sta zelo težka leta za vso družino: napadi na lokalne časopise, preganjanja, tožbe glede člankov napisanih v Matajurju.
To so bili časi "Temnih let Benečije" podnebje v katerem smo živeli ni bilo lahko.
Zahvaljujem se tebi in mami za izobraževanje v slovenskem duhu.

Ko sem bila mala sem se naučila to pesem:

SLOVENKA


Jaz nisem Talijanka,

pa tudi ne bom,

sem zvesta Slovenka

in ljubim svoj dom.

Peter Podreka

Olgica Tedoldi

1 commento:


Il tuo commento è l'anima del blog,
Grazie della tua visita e torna ogni tanto da queste parti , un tuo saluto sarà sempre gradito. *Olgica *

ultimo post

auguri