Krožna pohodniška pot Juliana, ki poteka okoli slovenskega dela Julijskih Alp, pravzaprav še ni dobro zaživela, a je že v središču pozornosti pomembnih svetovnih medijev. Če gre sklepati po popularnem razvoju etapne Alpe Adria Trail (AAT), bo tudi Juliana še ena turistična zgodba o uspehu, ki bo dosegla Posočje.
Britanski The Guardian je med 20 svetovnih destinacij, kjer priporočajo obiske v letošnjem letu, uvrstil tudi Slovenijo in še posebej izpostavil 270-kilometrsko pohodno pot. Še pred lansko oktobrsko uradno otvoritvijo jo je obiskalo približno deset novinarjev, med drugim tudi predstavnik Guardiana.
»Pri Juliani smo imeli tudi močno podporo Slovenske turistične organizacije, med drugim je bila osrednja tema slovenske predstavitve na svetovnem turističnem sejmu v Londonu in najverjetneje bomo zgodbo ponovili tudi na ITB v Berlinu,« pravi direktor turističnega zavoda Dolina Soče Janko Humar.
Kot pravi, poteka pohodna pot skozi izjemno bogato naravno in kulturno pokrajino, dozdajšnje izkušnje obiskovalcev pa so zelo pozitivne: »Za leto 2020 imamo tudi že prve uradne rezervacije in ocenjujemo, da bi pot morala imeti podobno svetlo prihodnost kot AAT.«
The Guardian izpostavlja, da je pot speljana mimo turistične gneče. Enako menijo tudi pri National Geographicu, ki jo Juliano uvrstili med šest najboljših novih pohodnih ali kolesarskih poti. Pot je prepričala tudi predstavnike ameriškega prestižnega magazina Condé Nast Traveler, ki priporoča tudi obisk znane Hiše Franko v Starem selu.
»Pohodništvo je glede na naše zadnje ankete primarni motiv, zaradi katerega obiskovalci prihajajo v našo dolino. Temu primerno mu namenjamo tudi našo pozornost tako pri urejanju infrastrukture kot pri razvoju novih tematskih poti,« pravi Humar.
Juliana je sicer razdeljena na 16 dnevnih etap, pripravljali pa so jo dve leti. V Dolini Soče so prepričani v uspeh, saj spremljajo trend AAT, kjer so leta 2015 na območju soške doline našteli 1138 prenočitev in 360 gostov, ki so se povprečno zadržali 3,16-dneva. Lani je bilo prenočitev že več kot 4000 in 745 gostov, ki so ostali za 5,42-dneva. Toda, opozarja Humar: »Upoštevati je treba, da gre zgolj med 12 in 15 odstotkov pohodnikov čez naše booking centre, vsi ostali se organizirajo in rezervirajo sami. Tako lahko ocenjujemo, da je šlo v letu lani po AAT skozi našo dolino preko 6.000 pohodnikov, ki so skupaj prispevali preko 30.000 prenočitev.«
http://novimatajur.it/senza-categoria/pohodna-pot-juliana-je-ze-turisticni-hit.html
http://novimatajur.it/senza-categoria/pohodna-pot-juliana-je-ze-turisticni-hit.html
POHODNA POT JULIANA JE ŽE TURISTIČNI HIT
RispondiElimina